דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסכם גישור - לדעת להתגרש בלי להזיק לילדים שלנו 

מאת    [ 07/02/2011 ]

מילים במאמר: 592   [ נצפה 1576 פעמים ]

הליך הגירושין קשה לכל הצדדים המעורבים, אך הילדים מוצאים את עצמם פעמים רבות כקהל שבוי. אין להם את היכולת להשפיע או לשנות אף במעט את ההחלטה של הוריהם להתגרש ולמרות זאת, רגשי האשמה אצל הילדים, עלולים לטפוח לממדים מסוכנים. על ההורים מוטלת האחריות לזהות מצוקות של ילדיהם ולהקל עליהם ככל הניתן בהליך הכואב של גירושין. במאמר שלפניכם, ריכזנו כמה עצות שיסייעו לכם לסיים את מערכת היחסים עם כמה שפחות צלקות ומשקעים אצל ילדיכם.

אל תערבו את הילדים – זוהי העצה החשובה ביותר שרבים מן ההורים נוטים להתעלם ממנה. חשוב להסביר לילדים שההחלטה להיפרד, אינה קשורה אליהם כלל, היא לא הושפעה מהתנהגותם או אופיים. זה ימנע מהם תחושת אשמה מיותרת. יש לוודא שהילדים מבינים שההחלטה נבעה מהיחסים בין ההורים והרצון שלהם להיפרד, אך זה לא אומר שהם כבר לא אוהבים אותם ושאחד מהם יצא מחייהם. את השיחה רצוי לעשות יחד, כל המשפחה, זה יעביר את המסר בבירור וימנע דיבור בשני קולות.

אל תסיתו את הילדים – ילד, במיוחד רך בשנים, מאוד מושפע מההורים. פעמים רבות, בוחר אחד ההורים לנצל תכונה זו ולהסית את הילדים כנגד ההורה השני וכל זה מבלי להבין כלל, איזה נזק עצום ומתמשך הוא גורם לילדיו. חשוב להבין שילד, קטן ככל שיהיה, יזכור את גירושי הוריו כל ימי חייו וישליך את החוויה על כל היבט בחיים שלו, לכן חובה על ההורים להבטיח תהליך קל ככל הניתן ושמירת קשר רציף ותקין עם ההורה הלא משמורן.
עוד לקריאה בנושא- הסכם גישור,

הקדישו תשומת לב לילדכם – קל לשקוע בבעיות של עצמך, במיוחד כאשר מתמודדים עם גירושין, אך דווקא בתקופה קשה זו, אסור לנטוש את הילדים. הם מרגישים על כתפיהם הקטנות את הנטל, רגשי האשמה לגבי כל המתרחש. טיפת תשומת לב יכולה לשפר את הרגשתם כליל ואף לתרום לביטחון עצמי בעתיד. זה לא אומר שיש להעמיד פנים שהכל בסדר, אך כאשר ילד נאלץ להתמודד עם בעיות של מבוגרים, יש לדבר איתו ככזה ולשתף אותו במתרחש, כך לא תישאר לו האופציה לפתח השערות ורגשות אשם. וחשוב מכל, לא להפוך את חילוקי הדעות בינכם לחזות כל.

ברגישות אך בנחישות – רבים מן הילדים, במיוחד הקטנים שבהם, לא מפסיקים לקוות כל העת כי הוריהם יחזרו לחיות יחד, גם לאחר שהגירושין הפכו לעובדה סופית ומוגמרת. לכן חשוב להסביר להם בצורה עדינה, אך לא משתמעת לשני פנים, שההחלטה להתגרש היא הדדית וסופית ואינה קשורה אליהם, תוך הדגשה, כי הקשר איתם לא ייפגע ולא יושפע יותר מהנדרש.

הסדרי הביקורים – תעמדו על כך, שילדכם יקיימו קשר טוב ותקין עם  ההורה הלא משמורן, חשבו על עתיד ילדכם ופחות על הגחמות שלכם. הוכח לא אחת, ששמירה על יחסים תקינים עם שני ההורים, תורמת להתפתחות תקינה של הילד, לביטחונו העצמי ואף ליכולתו לפתח קשרים עתידיים. הסבירו לילדכם שעקב הגירושין, מעתה הוא יגור אצל ההורה המשמורן, אבל ימשיך לשמור על קשר רציף עם ההורה הלא משמורן, אשר ממשיך להיות הורה של הילד לכל דבר ועניין.

כל האמור לעיל, שם דגש על הילד, אותו קהל שבוי, ללא קול ויכולת השפעה שנקלע לסיטואציה בלתי נסבלת וקשה אף לאדם בוגר.

עורך דין קוהלי מאמין, שהילד ורווחתו, הם סוגיה חשובה ומרכזית בהליך גירושין, ובהכוונה נכונה, יש אפשרות לסיים הליך גירושין בצורה מתורבתת ולא מכאיבה ולחסוך מהילדים סבל מיותר.  גישור הוא דרך יעילה להשגת מטרה חשובה זו, בהיותו כלי באמצעותו פועלים בני הזוג הנפרדים לגיבוש מנגנון מוסכם, שיאפשר פירוד בהבנה, ללא סכסוך והמשקעים הנלווים לו.

מחלקת הגישור במשרדו של עוה"ד קוהלי, מחויבת להליך גישור מקצועי ויעיל, שמטרתו מציאת פתרון המותאם אישית לצדדים, שיהווה דרך הוגנת ואפקטיבית להסדרת הנושאים בהם יש ביניהם מחלוקת וישמור ככל האפשר על אינטרס הילדים ורווחתם.

הפוסט פורסם לראשונה בבלוג של עו"ד איתן קוהלי, גביית מזונות לילדים, הסכם גירושין,

 איתן קוהלי משרד עורכי דין, רח' רש"י 5, רמת - גן   52560
טל. 6127767 03
פקס. 6128131 03
http://kohali.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב